Wiadomości


Nowa ustawa pomoże uruchomić inwestycjeza kilkadziesiąt miliardów złotych
10 września 2018

Ustawa o zmianie ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz

niektórych innych ustaw ma rozruszać polski rynek partnerstwa

publiczno-prywatnego.



Ustawa o zmianie ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz

niektórych innych ustaw ma rozruszać polski rynek partnerstwa

publiczno-prywatnego.

Nowelizacja ma na celu zwiększenie zaangażowania kapitału prywatnego w realizację

inwestycji publicznych, przy jednoczesnym rozłożeniu w czasie obciążeń sektora finansów

publicznych. Ponadto celem ustawy jest podniesienie efektywności wydatkowania środków

publicznych w Polsce. W tym celu m.in. wzmacnia się kompetencje ministra do spraw

rozwoju regionalnego oraz wprowadza się ścisłe mierniki efektywności realizacji zadań

publicznych w ramach PPP.

Do ustawy dodano 2 rozdziały: regulujący

kwestie oceny efektywności realizacji

przedsięwzięcia publiczno-prywatnego

i określający zadania ministra właściwego

ds. rozwoju regionalnego, jako organu właściwego

w sprawach partnerstwa publiczno-

prywatnego. Zgodnie z nowymi przepisami

podmiot publiczny przed wszczęciem

postępowania w sprawie wyboru partnera

prywatnego będzie miał obowiązek sporządzenia oceny efektywności realizacji przedsięwzięcia

w ramach PPP w porównaniu z realizacją jego w inny sposób. Podmiot publiczny

będzie mógł wystąpić do ministra rozwoju regionalnego o opinię w sprawie planowanej

inwestycji (tzw. certyfikacja).

Nowelizacja zakłada, że partnerstwo publiczno-prywatne będzie mogło być realizowane

wyłącznie w formie spółki kapitałowej (spółka z o.o. albo spółka akcyjna), a nie – jak

dotychczas – także spółek komandytowych lub komandytowo-akcyjnych. Spółka będzie

zawiązywana na czas oznaczony, nie dłuższy niż okres niezbędny do wykonania umowy

o partnerstwie publiczno-prywatnym i zakończenia spraw.

Ustawa nowelizuje też 19 innych ustaw, m.in. ustawę o drogach publicznych. Zgodnie

z nowymi przepisami będą 2 typy stref płatnego parkowania – zwykłe i śródmiejskie.

Śródmiejskie strefy płatnego parkowania będą mogły być tworzone w centrum miasta lub

jego dzielnicy o liczbie powyżej 100 tys. mieszkańców. W tej strefie opłaty będą mogły być

ustalane za parkowanie w ciągu całego tygodnia, a nie tylko w dni robocze. W strefie płatnego

parkowania opłata za 1. godzinę nie będzie mogła przekroczyć 0,15% minimalnego

wynagrodzenia, w śródmiejskiej zaś 0,45%. Opłata dodatkowa za parkowanie nie będzie

mogła przekroczyć 10% minimalnego wynagrodzenia.



          EFRF          innowacyjna gospodarka          parp
Masz pytania?
Wyślij formularz, a skontaktuje się z Tobą nasz specjalista.
Jesteśmy na Facebooku!
Copyright ® LICZYK Sp. z o.o. | Tworzenie stron internetowych JELLINEK studio
Google+ Tagi