Wiadomości


Błyskawiczny marketing dla małej firmy
17 stycznia 2024
Zaczynasz biznes, jesteś zbyt „mały”, by sięgnąć po speców od marketingu, jednocześnie jesteś ambitny, pomysłowy i zdeterminowany, by wybić się na rynku? Mamy dla Ciebie kilka porad, pomysłów marketingowych.

MARKETING, NALEŻY PRZEDE WSZYSTKIM ZACZĄĆ
Początkującym firmom nie jest łatwo rozpocząć działania promocyjne w sieci. W sieci dlatego, że to obecnie najszybszy, najprostszy, skuteczny i w wielu przypadkach bezpłatny sposób na marketing. Od czego więc zacząć?

1. TWARZ FIRMY, CZYLI STWÓRZ PROFIL W GOOGLE
To narzędzie pozwoli szukającym marki, potencjalnym klientom w sieci zdobyć najważniejsze informacje o Twojej firmie, np. godziny otwarcia, pomoże lepiej poznać produkty, usługi, zapoznać się z rozpiętością cen. Umożliwia pozycjonowanie w mapach Google i pokazywanie firmy w tzw. local pack, czyli najlepiej dopasowanych wynikach wyszukiwania. Klient może też zadać pytanie i podzielić się opinią.

2. KOLORYSTYKA MA ZNACZENIE
Ten zewnętrzny, medialny, wizerunek firmy to przekaz wizualny, który musi być spójny i wpływać na pozytywne skojarzenia z naszą firmą. Np. jeśli w na wizytówkach, banerach czy plakatach promocyjnych przeważa kolor biały i niebieski, to taka kolorystyka powinna dominować także w mediach społecznościowych firmy. Logo powinno zapadać w pamięć, nawet czcionka ma znaczenie. Jeżeli na każdym materiale marketingowym jest inna wielkość i forma czcionki, pomieszane kolory, to pierwszy wniosek wizualny, jaki się nasuwa, to co najmniej niedopracowanie strategii albo grafik nie panuje nad swoim artyzmem.

3. BYCIE WSZĘDZIE, NIE SPRAWI, ŻE TRAFISZ DO WSZYSTKICH
Promocja w mediach społecznościowych, gdy Twoja firma dopiero się rozkręca, powinna skupić się na jednej lub 2
platformach. Dokładnie przemyśl, jaka grupa docelowa Cię interesuje, i konkretnie kieruj przekaz. Młodzież i młodzi dorośli żyją obecnie na TikToku i Instagramie. Jeśli Twoją grupą docelową są milenialsi, rozważ Instagram oraz Facebook. Jeżeli stawiasz na konkretne branże i przedsiębiorców, to musisz trafić na LinkedIn. Gdy masz głowę pełną pomysłów na filmiki, ciekawe grafiki informacyjne i przykuwanie uwagi, to warto zacząć na FB, tam są różne grupy wiekowe i branżowe. W ten sposób można linkować do własnej strony internetowej czy zapraszać na wideokonferencje.

4. POSŁUŻ SIĘ E-MAIL MARKETINGIEM
Warto opracować serię e-maili, np. powitalny dla nowych klientów, zniżkowy dla stałych i powracających, e-mail z podziękowaniem za zakupy i prośbą o opinię czy polecenie znajomym. A może życzenia na święta czy z okazji imienin?
W tym kroku istotna jest systematyczność, nie chodzi o spam, ale częste przypominanie o istnieniu firmy, jej rozwoju i nowych propozycjach zakupowych, usługowych. Te wiadomości muszą zawierać konkret, np. informację o firmie, jej początkach, zespole, o produkcie, jego składzie czy usłudze.

5. TWÓRZ AUTORSKIE MATERIAŁY MARKETINGOWE
Atrakcyjne materiały w postaci infografik z logo Twojej marki pomogą skutecznie wypromować firmę. Ciekawie przekazane informacje, dane o marce, procesach, jakich używasz do produkcji i czy formie świadczenia usługi, prezentacja zespołu specjalistów - to łatwy i przystępny sposób na pozyskanie zainteresowania w mediach społecznościowych. Mądra teść infografik jest chętnie udostępniana przez użytkowników, pomaga w budowaniu autorytetu firmy będącej dla użytkowników wiarygodnym źródłem informacji.
Podsumowanie: konsekwencja, cierpliwość, sprecyzowanie grupy docelowej i pomysłowość to czynniki, które wpływają na sukces nawet najmniejszej i początkującej firmy. Każda, nawet najbardziej luksusowa i rozpoznawalna na świecie marka, musiała najpierw zacząć od pomysłu i tak prozaicznych rzeczy jak nazwa i logo.

          EFRF          innowacyjna gospodarka          parp
Masz pytania?
Wyślij formularz, a skontaktuje się z Tobą nasz specjalista.
Jesteśmy na Facebooku!
Copyright ® LICZYK Sp. z o.o. | Tworzenie stron internetowych JELLINEK studio
Google+ Tagi