Wiadomości


ChatGPT – rewolucja czy pomyłka marketingowa?
27 listopada 2023
W listopadzie mija rok, gdy OpenAI upubliczniło bezpłatnie ChatGPT. Narzędzie to w zaledwie 5 dni zdobyło pierwszy milion użytkowników i w zaskakującym tempie osiągnęło 100 mln. Obok tych liczb świat marketingu nie przeszedł obojętnie. Poznaj kilka przykładów wykorzystania przez firmy i PR sztucznej inteligencji.W listopadzie mija rok, gdy OpenAI upubliczniło bezpłatnie ChatGPT. Narzędzie to w zaledwie 5 dni zdobyło pierwszy milion użytkowników i w zaskakującym tempie osiągnęło 100 mln. Obok tych liczb świat marketingu nie przeszedł obojętnie. Poznaj kilka
przykładów wykorzystania przez firmy i PR sztucznej inteligencji.


CZYM JEST CHATGPT?
To chatbot, model językowy bazujący na sztucznej inteligencji. Skrót ciężko przełożyć bezpośrednio na język polski, ale mówiąc krótko, chodzi o to, że program najpierw poznał i przeanalizował olbrzymie ilości treści i nauczył się zasad języka, dzięki czemu jest w stanie generować nowe, „własne”, różnego rodzaju treści.

SKĄD TAKA POPULARNOŚĆ?
Nie jest to artykuł o zagrożeniach, jakie niesie za sobą sztuczna inteligencja, o tym dyskusja trwa nieprzerwanie. Jednak trzeba powiedzieć, dlaczego w tak krótkim czasie ChatGPT stał się niezwykle popularny; tempem zdobywania użytkowników pobił m.in. Facebooka. Dlaczego? ChatGPT już teraz można wykorzystać do tworzenia na przykład piosenek czy artykułów, a przecież to początek. Dużą popularnością cieszy się jednak, gdyż odpowiada krótko na konkretne pytania. Ta, można uznać, banalna funkcja ma jednak niezwykle wiele zastosowań m.in. w marketingu, ale także w obsłudze klienta w różnych instytucjach. Nie bez przyczyny mówi się, że sztuczna inteligencja będzie krok po kroku eliminować niektóre stanowiska pracy czy całe zawody; chociażby dlatego, że pomoże oszczędzić czas i pieniądze np. na wynagrodzenia i, nieco ironizując, nie będzie „brać L4”.

TREŚCI CHATGPT TRZEBA WERYFIKOWAĆ
Coraz częściej padają zarzuty, że sztuczna inteligencja jest po prostu ograniczona, nie można jej traktować jako „alfy i omegi”. Niestety wielu młodych bezmyślnie kopiuje wygenerowane w ten sposób treści m.in. w tworzeniu opowiadań zadanych na lekcji. AI popełnia błędy nie tylko językowe, ale też poważne merytoryczne. Podobnie jest przy treściach marketingowych, gdy chat ma na stronie internetowej odpowiadać na zadane przez klienta pytania, może dojść do błędnej odpowiedzi i wprowadzenia w błąd przy wyborze produktu, albo też nie zostanie udzielona odpowiedź ze względu na zbyt zaawansowane pytanie.

CHATGPT W MARKETINGU – DLACZEGO WARTO ZASTOSOWAĆ?
- Narzędzie wykona wiele zadań, za które dziś odpowiada specjalista, np. opracuje konspekt treści, nagłówki do mediów społecznościowych, a nawet gotowe propozycje wpisów, wykona selekcję źródeł do wybranego tematu.
- Content marketing zyska czas na bardziej zaawansowane, wydajne treści i strategie dla firmy, a więc w krótkim czasie powstanie więcej pomysłów i gotowych rozwiązań.
- ChatGPT pomaga także nadążyć za rozwojem konkurencji.
Przede wszystkim branża IT przoduje w wykorzystaniu tego narzędzia, by zwiększać skalę wygenerowanych treści na stronach internetowych. Więcej treści, więcej zleceń, więcej klientów, większe zyski.

          EFRF          innowacyjna gospodarka          parp
Masz pytania?
Wyślij formularz, a skontaktuje się z Tobą nasz specjalista.
Jesteśmy na Facebooku!
Copyright ® LICZYK Sp. z o.o. | Tworzenie stron internetowych JELLINEK studio
Google+ Tagi