Wiadomości


Krótko, szczerze i precyzyjnie. Marketingowe trendy 2024
09 kwietnia 2024
Skuteczny marketing bez mediów społecznościowych już nie istnieje, zmieniają i ulepszają się tylko sposoby dotarcia do odbiorcy. Jakie dane, formy i treści w mediach społecznościowych są teraz na topie?

Niektórzy eksperci mówią, że nie należy podążać za zmieniającymi się modami czy trendami. Należy jednak to zdanie zmodyfikować, nie należy podążać „na ślepo”, zawsze warto natomiast wiedzieć, co i jak się zmienia w branży. Szybkie zmiany w preferencjach odbiorców powodują: szybka digitalizacja, wzrastająca świadomość konsumentów i rywalizacja firm na globalnym rynku. Z wielu światowych trendów w marketingu zatrzymamy się nad kilkoma, które szybko się rozwijają i mogą zostać sprawnie włączone do strategii firmy.

1. MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE JAKO NARZĘDZIE OBSŁUGI KLIENTA
Współczesny klient, coraz częściej niezależnie od wieku, oczekuje szybkiej odpowiedzi na wątpliwości i problemy oraz łatwego dostępu do najważniejszych informacji. Dlatego z pomocą przychodzą tu media społecznościowe, dzięki którym firma może bezkosztowo, w czasie rzeczywistym i sprawnie reagować na potrzeby konsumentów. Np. branża kosmetyczna i odzieżowa stosuje do komunikacji bezpośredniej z klientem Instagram: przy zdjęciach są dokładne opisy produktu, a w komentarzach reakcje i dyskusje klientów, w których dynamicznie uczestniczą przedstawiciele i pracownicy firmy. Trend wykorzystywania mediów społecznościowych w tym obszarze będzie stosowany coraz częściej i rozwijany o nowe funkcjonalności.

2. KRÓTKIE, ALE ŚCISŁE TEMATYCZNE TREŚCI WIDEO
Tutaj liczy się pomysł, precyzja i jakość. Krótkie treści umieszczane na platformach społecznościowych muszą być angażujące. Intrygujący opis tzw. rolki, ciekawy dźwięk, kolorystyka, dynamika obrazu, a innym sposobem jest zaangażowanie popularnej osoby do przekazania danej treści. Z tego narzędzia korzystają już nawet wielkie stacje telewizyjne przy promocji np. tanecznych programów rozrywkowych. Filmiki z prób, szybie pytania do gwiazd, zabawne scenki czy prezentacja modnych strojów do tańca. Branża modowa też nie daje tu za wygraną. Sieci płacą influencerom za kilka ciepłych słów o produkcie i pomysłowe filmiki. Dla przykładu sportowiec może pokazać, jak mu się trenuje w najnowszych butach sportowych konkretnej marki. TikTok to dziś „mekka dla firm”, które chcą pozyskać szybko i wielu klientów.

3. WYŻSZOŚĆ DANYCH BEHAWIORALNYCH NAD DEMOGRAFICZNYMI
W tym sposobie marketingu następuje znaczna zmiana. Specjaliści coraz częściej zamiast skupiać się na statycznych danych demograficznych, zalecają firmom analizę zachowań użytkowników. To pozwala na bardziej precyzyjne targetowanie i dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb. Platformy streamingowe, by lepiej dopasować treści do swoich użytkowników, analizują ich zachowania na platformie. Na podstawie tych danych sugerują filmy i seriale, które najbardziej odpowiadają ich upodobaniom. Coraz bardziej w tym obszarze angażowana jest sztuczna inteligencja.

4. SZCZEROŚĆ I NATURALNOŚĆ MIMO WSZYSTKO W CENIE
Konsumenci się meczą nadprodukcją promocji i szybko wychwytują fałsz w reklamach. Dlatego kluczem do sukcesu
w marketingu stają się autentyczne, szczere i prawdziwe historie. Koniec końców liczy się prawda. Jedna z firm kosmetycznych rozwija reklamę swoich produktów, angażując „zwykłych ludzi”, bez retuszu, z nadwagą, łysiną i niedoskonałościami. Zyskała uznanie i większą uwagę wśród odbiorców, stała się popularna w sieci i opisywana w mediach, wzrosła jej rozpoznawalność i sprzedaż.

          EFRF          innowacyjna gospodarka          parp
Masz pytania?
Wyślij formularz, a skontaktuje się z Tobą nasz specjalista.
Jesteśmy na Facebooku!
Copyright ® LICZYK Sp. z o.o. | Tworzenie stron internetowych JELLINEK studio
Google+ Tagi