Wiadomości


Marketing afiliacyjny. Promuj, polecaj, zarabiaj.
22 maja 2023
To forma marketingu dla tych, którzy potrafią marzyć, są kreatywni i zdeterminowani, by w pracy uciec przed rutyną. Jest to strategia sprzedaży, przy której zyski rosną w zależności od tak zwanych zasięgów w sieci.

PIERWSZE KROKI W MARKETINGU AFILIACYJNYM
W dużym skrócie: marketing afiliacyjny polega na polecaniu produktów czy usług. Bardziej profesjonalnie nazywany jest programem partnerskim. W ramach tej pracy wydawca poleca, promuje dany produkt, a w przypadku mediów społecznościowych najczęściej są to po prostu linki odsyłające do wybranej firmy. Za udane polecenie otrzymuje się punkty, nagrody czy prowizję od reklamodawcy.
Eksperci z tej branży wymieniają cztery podstawowe kroki afiliacji:
» przemyślany wybór rzeczy, jaką chcemy promować, warto iść tu w jakość a nie ilość;
» rejestracja, dołączanie do programów partnerskich w sieci afiliacyjnej;
» rozpoczęcie promocji produktów, które dany reklamodawca oferuje w swoim sklepie internetowym.
Warto mieć tu już jakiś opracowany, powtarzalny czy raczej charakterystyczny model polecania, jak np. krótkie filmiki, opisy, plansze, banery czy oryginalna forma i treść maila - wyobraźnia „gra tu pierwsze skrzypce”.

JAK TO DZIAŁA?
Najprościej zacząć od przesyłania linków znajomym, bliskim w mailu lub przez komunikatory w mediach społecznościowych. Jeśli te osoby za pomocą Twojego linku wejdą do sklepu i zrobią zakupy, otrzymasz od tej transakcji prowizję. Kwoty są zróżnicowane i zależne od różnych czynników. Im więcej z sukcesem polecisz, tym więcej zarobisz, a polecisz więcej, jeśli masz większe zasięgi np. w mediach społecznościowych.

WARTO. LICZBY NIE KŁAMIĄ.
Dane z serwisu 99firms.com potwierdzają, że popularność marketingu afiliacyjnego stale rośnie. To narzędzie
rozwija potencjał branży e-commerce. Obecnie prawie 1/6 przychodów z reklam w mediach cyfrowych, a dokładniej ponad 15%, pochodzi właśnie z afiliacji. W 2020 r. czterech na pięciu reklamodawców deklarowało, że korzysta z tego narzędzia marketingu. Systematycznie i znacząco wzrasta też zainteresowanie marketingiem afiliacyjnym. Przeważająca większość właścicieli popularnych serwisów społecznościowych zapewnia, że działa jako wydawcy.
Na koniec ciekawostka - na jaką branżę warto zwrócić uwagę?
Na świecie jedną z branż, która najczęściej i w największym stopniu wykorzystuje marketing partnerski jest moda, a także producenci szeroko pojętej elektroniki.
Z kolei popularnym serwisem, który wykorzystuje marketing partnerski jest Groupon. To narzędzie umożliwia tej platformie skuteczniej sprzedawać lokalne produkty i usługi m.in. dotyczące podróży.

          EFRF          innowacyjna gospodarka          parp
Masz pytania?
Wyślij formularz, a skontaktuje się z Tobą nasz specjalista.
Jesteśmy na Facebooku!
Copyright ® LICZYK Sp. z o.o. | Tworzenie stron internetowych JELLINEK studio
Google+ Tagi