Wiadomości


Medialność, czyli wzbudzać zainteresowanie
23 stycznia 2023
Specjaliści od marketingu, szukając sposobów na zaciekawienie dziennikarzy produktem czy usługą, odkryli, że o sukcesie w dużej mierze decyduje „medialność”. Czy jednak wszystko da się wypromować? A może istnieją jakieś cechy, które zwiększają na to szanse? Odpowiedzią jest tu koncepcja medialności produktów.

MEDIALNOŚĆ WRODZONA I NABYTA
Chodzi o opracowanie koncepcji, która zwiększa szanse produktu czy usługi na zaistnienie w mediach tradycyjnych
bądź modnych obecnie social mediach. Warto o tym myśleć już na etapie powstawania produktu, już wtedy rozpocząć działania marketingowe, np. zapowiedzi nowości, krótkie filmiki na Facebooku czy TikToku. Jeśli natomiast chcemy działać na produkcie już gotowym, to jego medialność trzeba budować
w sposób przemyślany i etapowy. Warto jednak zaznaczyć,że słabej jakości albo nieprzydatnej usługi nie uratują nawet najlepsze pomysły PR. Użytkownicy szybko to zweryfikują, a sieć to otwarta księga służąca do opisywania doświadczeń i wyrażania opinii.
CECHY PRODUKTU SPRZYJAJĄCE MEDIALNOŚCI
Agencje marketingowe wskazują kilka cech, które należy uwypuklić, i działań, które należy podjąć, by zwiększyć szanse na popularność produktu w mediach i zainteresować dziennikarzy piszących o danych branżach czy grupach produktów.
» wiedza o produkcie – im więcej posiadamy informacji, tym zwiększa się nasze zaufanie do firmy, która proponuje go klientom. Tak też jest w przypadku dziennikarzy, którzy chętnie testują, wypróbują, by potem opisać daną usługę lub produkt i przyczynić się do jego medialności.
» dostępność – warto określić, czy produkt jest szeroko dostępny, czy dedykowany jest wąskiej grupie docelowej, a może jego zastosowanie wymaga specjalistycznej wiedzy, kompetencji;
» markowość – dobrze jest, gdy za produktem stoi silna, rozpoznawalna i ciesząca się renomą firma;
» wsparcie autorytetu – dużą pomocą jest zaangażowanie w projekt lub uzyskanie opinii ekspertów, naukowców, gwiazd czy osobowości medialnych.
W dobie social mediów przy promocji ważną rolę pełnią także idole, czyli influencerzy działający w sieci – warto tu zrobić konkretną selekcję.
» oryginalność, a także ponadczasowość – chodzi tu o to, by produkt „wyróżniał się w tłumie”. Jest to możliwe
dzięki wyjątkowej reklamie, unikatowej szacie graficznej czy korzystaniu z innowacyjnej metody produkcji lub dystrybucji. Zainteresowanie zawsze wzbudza także historia, którą produkt opowiada, porusza ważne społecznie kwestie czy przełamuje jakieś tabu.
» wpasowanie w trendy – ponadczasowość nie wyklucza dostosowania produktu do potrzeb grupy społecznej, którą ma zaciekawić. Istotne jest więc badanie rynku, przyglądanie się panującej modzie. Pozwoli to, z jednej strony, odpowiadać na oczekiwania konsumentów, a z drugiej strony zainteresować szukających nowości, piszących o danej branży dziennikarzy.
CO DALEJ?
Powyższe informacje uświadamiają nam, że medialność produktu można w pewnym sensie kształtować. Zdiagnozowanie medialności pomoże trafnie określić strategię marketingową i komunikacyjną. Specjalista od public relations na tej podstawie będzie mógł wydobyć z produktu to co najlepsze i ogłosić to światu za pomocą mediów.

          EFRF          innowacyjna gospodarka          parp
Masz pytania?
Wyślij formularz, a skontaktuje się z Tobą nasz specjalista.
Jesteśmy na Facebooku!
Copyright ® LICZYK Sp. z o.o. | Tworzenie stron internetowych JELLINEK studio
Google+ Tagi