Wiadomości


Piszę więc jestem. Po co posty na Facebooku?
17 marca 2023
Media społecznościowe to najszybsza droga do klienta, dlatego firmy stawiają na marketing w sieci. Publikacja postów na Facebooku to jeden ze sposobów promocji i komunikacji. Dowiedz się, jak robić to skutecznie.

OD CZEGOŚ TRZEBA ZACZĄĆ… PIERWSZY POST
Kiedyś nazwalibyśmy to wizytówką. Pierwszy, powitalny wpis po utworzeniu firmowej strony na Facebooku powinien zwierać krótki, ale najlepiej niebanalny opis naszych działań i ich cel. Czym się zajmujemy, możemy też wspomnieć o filozofii naszej firmy, jak np. dbanie o rodzinę, środowisko, albo jeśli jest firma wielopokoleniowa,
to warto przedstawić krótko naszą historię.
Dobrze jest też umieścić informację, co i kiedy będziemy systematycznie publikować, np. oferty specjalne, zniżki,
aktualizacje dotyczące firmy czy ciekawe informacje branżowe, wywiady. Niech znajdzie się tu też krótka zachęta do polubienia tej firmy. Pierwszy post warto „przypiąć” u góry na naszej facebookowej tablicy, by zawsze wyświetlał się jako pierwszy. W każdym momencie możesz zmienić lub uzupełnić tę „wirtualną wizytówkę”.

USTAL DOBRY CZAS
Według badań i analiz aktywności sieciowej najkorzystniej jest publikować na firmowym Facebooku we wtorki i czwartki. Przedział godzinowy to od o 8.00 do 12.00. Trzeba zaznaczyć, że ważna jest przy tym systematyczność i konsekwencja. Dzięki tym dwóm czynnikom tworzymy w odbiorcach, potencjalnych klientach swego rodzaju nawyk do odwiedzania naszego Facebooka.

BĄDŹ AKTYWNY I POMYSŁOWY
Publikowane treści powinny pobudzać użytkowników do interakcji, nie tylko „lajkowania”, ale także zadawania pytań, wyrażania opinii i wymiany doświadczeń. Profil na FB może zatem być nie tylko kanałem komunikacji, ale, co ważne, także kopalnią wiedzy, pozyskiwania wskazówek, w którą stronę powinna iść firma, jak ulepszać produkty i usługi.

JAK SKUPIĆ UWAGĘ NA NASZYM POŚCIE?
Wpis nie może być „suchym zdaniem”: co, gdzie, z kim, o czym i kiedy. Dodawaj efektowną grafikę, może to być też zabawne zdjęcie z twojej firmy, np. pracownicy „w akcji”. Warto we wpisie podlinkować do grupy na FB czy strony internetowej firmy, na której znajduje się obszerniejszy opis wydarzenia, produktu, usługi.

CZY DODAWAĆ EMOTIKONKI?
Dodawać. Na świecie codziennie ludzie wymieniają ich między sobą prawie 5 miliardów. To ważny element
wpisu, który może pomóc wyrazić emocje, stany, których słowami nie da się krótko zobrazować, a, jak wiadomo, posty nie mają być długim opisem; więc emotikonki są pomocne, ale z tej formy wyrazu warto korzystać z umiarem. Chodzi o to, by nie strywializować treści, a ją wzbogacić i dostosować do grupy, do której chcemy trafić. Emotikonki obecnie to nie tylko obrazki, ale forma komunikacji z odbiorcą. Te znaki pomagają skupić i zatrzymać czyjąś uwagę na treści. Co istotne, powinny być dopasowane do tekstu, np. jeśli piszemy o książce, to dodajemy znaczek książki,
literek albo emotikonkę skupioną, zamyśloną. Ma to na celu stworzenie korespondencji treści z obrazem.

          EFRF          innowacyjna gospodarka          parp
Masz pytania?
Wyślij formularz, a skontaktuje się z Tobą nasz specjalista.
Jesteśmy na Facebooku!
Copyright ® LICZYK Sp. z o.o. | Tworzenie stron internetowych JELLINEK studio
Google+ Tagi