Wiadomości


Visual commerce. Handel w czasie kryzysów
23 marca 2022
Zmysły zapachu i dotyku w czasie „życia on-line” ustąpiły miejsca zmysłom wzorku i słuchu. To powinno uświadamiać firmom, jak wielki potencjał ma w sobie visual commerce. Dowiedz się, czym jest, jak działa i dlaczego należy o niego zadbać.


PRZYSZŁOŚĆ E-COMMERCE
Analitycy branż reklamowych oraz szeroko pojętego handlu szans na rozwój upatrują w visual commerce, czyli handlu wizualnym. Z jednej strony, przeobrażanie się tej gałęzi e-commerce wymusiła epidemia koronawirusa i zamykanie gospodarek. Z drugiej, mimo otwarcia np. sklepów, klienci pozostali w sieci – jeśli nie z zamiłowania do zakupów on-line, to z wygody. Firmy zaczęły z pietyzmem podchodzić do ulepszania każdego szczegółu marketingu i sprzedaży w internecie. Okazało się, że zadbanie o pozytywne doświadczenia wizualne klienta to klucz do zwiększenia sprzedaży i krok na drodze do budowy silnej marki.

DZIŚ „KUPUJEMY OCZAMI”
To właśnie wzrok, obok słuchu, jest tym zmysłem, na który można wpływać on-line. Przy tym ten drugi, czyli słuch, jest o wiele mniej istotny. Znów to przysłowiowe pierwsze wrażenie jest najważniejsze, bo decyduje o kolejnych krokach na ścieżce zakupowej. Nieograniczony dostęp do produktów powoduje, że jeśli konsument odniesie negatywne pierwsze wrażenie o marce, nie da jej już drugiej szansy. Efekty wizualne jako pierwsze wpadają w oko konsumentom – to, co zawiera witryna internetowa czy profil sklepu w social mediach. To tam buduje się dziś pozycję firmy. O co zadbać? Zaczynamy od kolorystyki, czcionki, a nawet doboru muzyki, jaka uruchamia się po wejściu na stronę czy kanały w mediach społecznościowych. Te Visual commerce. Handel w czasie kryzysów
bodźce muszą dobrze odzwierciedlać „DNA” marki i być dopasowane do klienta, o którgo zabiegamy, czyli do młodzieży, rodzin, a może biznesmenów. Ważny jest jednak realizm, bo zbytnie koloryzowanie może skutkować zwiększoną ilością zwrotów i rozczarowanych klientów, którzy oczekiwali czegoś więcej po tym, co widzieli w sieci.

NARZĘDZIA VISUAL COMMERCE
Zaczynamy od reklam chociażby w Google Ads, starannie opisujemy produkty w sklepie internetowym, zapewniamy najwyższej jakości zdjęcia produktów z różnych perspektyw czy w formacie 360 stopni. Dobrym rozwiązaniem są także atrakcyjne wideoprezentacje. Marki odzieżowe w social mediach korzystają, z krótkich filmików, pokazujących na przykład proces tworzenia odzieży. Popularne są też animacje, korzystające z potencjału rzeczywistości rozszerzonej oraz wirtualnej lub sztucznej inteligencji.

SIŁA BODŹCÓW
Firmy powinny też bazować na cyfrowym śladzie, jaki pozostawiają klienci. Kupujący lubią, gdy ich opinia jest dla marki ważna. Dlatego warto opracować na stronie sklepu lub w social mediach kanał komunikacji, gdzie znajdą się opinie i recenzje produktów. Nagrodą mogą być punkty na następne zakupy lub kupony zniżkowe. Takie działania uwiarygodniają firmę i budują jej pozytywny wizerunek, a co za tym idzie – zwiększają sprzedaż, a o to właśnie finalnie chodzi w visual commerce.


          EFRF          innowacyjna gospodarka          parp
Masz pytania?
Wyślij formularz, a skontaktuje się z Tobą nasz specjalista.
Jesteśmy na Facebooku!
Copyright ® LICZYK Sp. z o.o. | Tworzenie stron internetowych JELLINEK studio
Google+ Tagi